Hoppa till huvudinnehåll
Om oss

Logga in / Skapa konto

Sök

.

Compliance

Etiskt och lagligt beteende är av högsta prioritet för Oetker-Group, såväl inom våra interna företagsaktiviteter som i relationer med alla samarbetspartners och kunder. Som ett led i Oetker-Groups starka internationella tillväxt samt de ökande lagkraven har ämnet compliance, regelefterlevnad, blivit betydligt viktigare. Därför har ett Compliance Management System utvecklats för hela Oetker-Group.

Inom ramarna för detta system, har en compliance organisation inrättats, i vilken compliance offficers är tillgängliga som neutrala och oberoende kontaktpersoner för frågor gällande regelefterlevnad.

Vidare har Oetker-Group inrättat en visselblåsarprocedur som hjälper enskilda personer, företag och andra organisationer att anmäla brott mot allmänna regelverk (t.ex. mutor, bedrägeri, brott mot mänskliga rättigheter och mot miljölagar), Oetker-Groups interna policies (t.ex. Code of Conduct) eller Oetker-Groups Supplier Code of Conduct samt lyfta sin oro kring potentiell eller faktisk överträdelse av dessa regler.

Kontakta oss

Om du har information om misstänkt  lagöveträdelse där ett företag inom Oetker-Group är inblandat så har du några olika sätt att informera oss, även helt anonymt via vårt Compliance Hotline system. Följande kontaktvägar finns tillgängliga:

  • Compliance Hotline of the Oetker-Group - Lämna meddelande helt anonymt:

> https://coho.oetker-gruppe.com/

  • Skicka ett mail Oetker-Groups Compliance organisation:

> mailto: compliance@oetker-group.com

  • Skriv ett brev till:

Dr. August Oetker KG
Corporate Compliance Committee
Lutterstraße 14
33617 Bielefeld
Germany

  • Ring in till vår (kostnadsfria) telefonservice och lämna ett röstmeddelande.
  • Rapportera via en Oetker-Group anställd till ledningen, chefen, en (Group) Compliance officer eller annan utsedd kontaktperson på respektive dotterbolag (t.ex. i ett personligt samtal).

Vi kommer noggrannt att undersöka ärendet och vidta nödvändiga åtgärder. I våra rules of procedure, har vi definierat de interna ansvarsområdena och hur tips och klagomål ska hanteras.