Hoppa till huvudinnehåll
Om oss

Logga in / Skapa konto

Sök

.

Beställnings- och leveransinformation

Senast uppdaterad: 2024-01-02

OBS! Vi har stängt webshopen för gott. Frågor gällande tidigare ordrar och leveranser hänvisas till kontakt@baka.se

.......................................................................... 

Fakturor och betalning

Baka.se shop använder sig av Klarna Checkout vilket gör att du kan handla enklare, mer flexibelt och säkert. Utan krångel och utan lösenord identifierar vi dig i tjänsten varefter du kan välja det betalsätt som passar dig bäst. Du kan betala med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller bank. Då du lämnar dina uppgifter i kassan får du också godkänna Klarnas villkor.

Om du har frågor gällande betalning ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst direkt https://www.klarna.com/se/kundservice, eller tfn: 08 – 12012010.

 

Frågor kring din faktura?

Klarna hanterar all vår fakturaservice. Du når deras support på 08 – 120 120 10.

 

Ej uthämtad försändelse

Om produkterna returneras till oss på grund av felaktigt ifylld adress eller att försändelsen inte har efterfrågats hos postombudet debiterar vi frakt (beroende på leveransmetod, minst 60 kr) samt en hanteringsavgift på 100 kr.

 

Returer och Ångerrätt

Som kund har du enligt konsumentskyddslagen rätt att annullera köpet inom fjorton (14) dagar från leverans. Returrätten omfattar endast oanvända produkter i ursprunglig förpackning som går att återförsäljas. Produkten/ produkterna bör inför retur packas väldigt noggrant så att de inte går sönder under returneringen. Ifall produkten går sönder överförs ansvaret på kunden. Rea- produkter har ingen returrätt.

OBS! Returrätten gäller inte produkter som klassificeras som livsmedel så som t.ex färgämnen, ätbara dekorationer, glasyrer, tårtoblater med mera. 

Ta kontakt med Baka.se:s kundtjänst kontakt@baka.se vardagar mellan klockan 9.00 - 14.00 för att kontrollera din rätt till returnering. Vi hjälper dig med en retursedel.

Fr.o.m den 2023-01-02  kommer vi att ta ut en avgift för returer på fraktfria ordrar - om värdet på ordern efter returen understiger gränsen för fri frakt. Returavgiften, motsvarande 60 kr dras ifrån det belopp som återbetalas när vi har registrerat din retur.

OBS! Om ett paket returneras till oss på grund av felaktigt ifylld adress eller att försändelsen inte har efterfrågats hos postombudet debiterar vi frakt (beroende på leveransmetod, minst 60 kr) samt en hanteringsavgift på 100 kr.

 

Reklamation

Fungerar inte produkten som tänkt eller har du frågor? Ta kontakt med vår kundtjänst på kontakt@baka.se så försöker vi hjälpa dig. Vi försöker så långt det är möjligt ge dig svar samma dag, men tänk på att vi bara finns tillgängliga vardagar mellan klockan 9.00 och 14.00.

Skadad/Försvunnen vara

Ta genast kontakt med kundtjänst på kontakt@baka.se  ifall du får en felaktig eller trasig produkt. Reklamationen måste göras inom 14 dagar efter leveransen. Ifall produkten är trasig eller inte fungerar på rätt sätt har Baka.se primärt rätten att ersätta produkten med en fungerande. Ifall paketet är trasigt när du hämtar ut det, gör en anmälan direkt hos ditt utlämningsställe. Vi packar alltid varorna omsorgsfullt för att minimera riskerna för att produkterna skadas i försändelsen.

 

Säkerhet & Sekretess

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Hur vi hanterar och skyddar personuppgifter kan du läsa mer om under avsnittet ”Integritetspolicy”, här står också om varför vi använder oss av vissa tredjepartscookies.

 

Tvister & Lagavtal

På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer Baka.se shop  Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Vid frågor gällande våra köpvillkor hänvisar vi till Baka.se's kundservice. För vidare information om vilka rättigheter du som har som konsument besök Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se och EU-kommissionens onlineplattform 
 

Övrigt

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen har kunnat förutses skall hänföras till force majeure. Det innebär att Baka.se shop (Confetti Oy) befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Baka.se ansvarar inte för eventuella skriv-, räkne- eller systemfel på sina sidor. Ifall det uppstår problem i ett sådant tillfälle är Baka.se inte skyldig att skicka varorna enligt felaktig information. Kunden får bestämma ifall hen vill acceptera beställningen med den korrigerade informationen. Kunden meddelas alltid ifall det uppstår ändringar.

Baka.se ansvarar ej för en försenad leverans p.g.a. oförutsedda omständigheter eller för de möjliga trångmål som åsamkas kunden i dessa situationer. Texter, artiklar och annat material från Baka.se får varken kopieras eller ytterligare delas utan tillåtelse.