Hoppa till huvudinnehåll

.

Beställnings- och leveransinformation

Allmänt

Baka.se shop erbjuder ett brett sortiment av bak- och kalasrelaterade produkter. Baka.se shop är ett samarbete med Confetti Oy (org-nummer 2309658-6). När du handlar i Baka.se shop ingår du avtal med Confetti Oy och Confetti Oy kommer även stå som mottagare av din betalning. 

Beställning

Beställningar görs via nätbutiken, vi kan inte ta emot beställningar via telefon eller e-post. Kunden förbinder sig vid varje beställning till våra köpvillkor. Om det uppstår problem vid beställning, kontaktar vi dig i första hand via e-post. Har du frågor, vänligen maila order@baka.se

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas till din angivna e-postadress så snart din order har gått igenom. Orderbekräftelsen innehåller viktig information såsom: - ordernummer - orderns innehåll - produktnummer - priser på produkterna och totalpris. Med din leverans skickas också ett försändelsebrev om produkterna. Spara orderbekräftelsen som du fått via e-post, så att du kan kontrollera innehållet. Hänvisa gärna till orderbekräftelsen om du tar kontakt med kundservice.

Har du inte mottagit någon orderbekräftelse? - Vänligen kontrollera att den inte har fastnat i din skräpkorg innan du tar kontakt med kundservice. Utebliven orderbekräftelse kan vara ett tecken på att ordern inte gått igenom korrekt.

Priser

Alla priser i Baka.se shop är angivna inkl. moms. Baka.se förbehåller sig rätten att löpande justera priser och eventuella prisfel.

Betalningsalternativ

Baka.se shop använder sig av Klarna Checkout vilket gör att du kan handla enklare, mer flexibelt och säkert. Utan krångel och utan lösenord identifierar vi dig i tjänsten varefter du kan välja det betalsätt som passar dig bäst. Du kan betala med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller bank. Då du lämnar dina uppgifter i kassan får du också godkänna Klarnas villkor.

Om du har frågor gällande betalning ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst direkt https://www.klarna.com/se/kundservice, eller tfn: 08 – 12012010.

Fraktkostnader

Vi erbjuder tre alternativa leveransmetoder i dagsläget.

  • Postnord MyPack Collect- Din order levereras till Postnord-ombud - 60 kr. Fraktfritt tillämpas för ordervärde om minst 600 kr.
  • Postnord MyPack Home - Din order levereras hem till dörr - 129 kr. Fraktfritt tillämpas för ordervärde om minst 2000 kr.
  • DHL- Parcel Connect - Din order levereras till DHL-ombud - 60 kr. Fraktfritt tillämpas för ordervärde om minst 600 kr.

Totala kostnaden för din order ser du alltid i varukorgen innan du godkänner. För en försändelse som inte hämtats ut och returnerats till oss debiteras fraktkostnaderna.

Frågor kring din faktura?

Klarna hanterar all vår fakturaservice. Ni når deras support på 08 – 120 120 10.

Leveranstid och leveransmetod

Order som bekräftats innan kl. 14:00 på vardagar sänds samma dag (undantag kan uppstå vid rusningstid så som t.ex. stora kampanjer, säsonger och helger). Beställningar som bekräftats efter kl. 14.00 sänds nästa vardag. Leveranstiden är normalt 3-4 arbetsdagar, men beställer du till ett kalas ber vi dig för säkerhets skull att lägga ordern med god tidsmarginal.  Behöver du spåra ditt paket görs detta enkelt via den länk du får på mail när paketet är upphämtat.

OBS! Vi kan bara skicka varor till adresser inom Sverige och Finland.

Sker större avvikelser i leveranstider kommer vi att informera detta på vår hemsida. 

Vi försöker packa smart, därför återbrukar vi en del förpackningsmaterial där det är möjligt.

Returer

Returrätten omfattar endast oanvända produkter i ursprunglig förpackning som går att återförsäljas. Produkten/ produkterna bör inför retur packas väldigt noggrant så att de inte går sönder under returneringen. Ifall produkten går sönder överförs ansvaret på kunden. Rea- produkter har ingen returrätt. Returrätten gäller ej heller produkter som klassificeras som livsmedel så som t.ex färgämnen, ätbara dekorationer, glasyrer, tårtoblater med mera. 

Ta kontakt med Baka.se:s kundtjänst order@baka.se vardagar mellan klockan 8.00 - 17.00 för att kontrollera din rätt till returnering

Ångerrätt

Kunden har enligt konsumentskyddslagen rätt att annullera köpet inom fjorton (14) dagar från leverans. Ifall du vill returnera produkten, ta kontakt med Baka.se:s kundtjänst order@baka.se för att kontrollera din rätt till returnering. Kundtjänsten finns tillgänglig vardagar mellan klockan 8.00 - 17.00. 

Reklamation

Fungerar inte produkten som tänkt eller har du frågor? Ta kontakt med vår kundtjänst på kontakt@baka.se så försöker vi hjälpa dig. Vi försöker så långt det går ge dig svar samma dag, men tänk på att vi bara finns tillgängliga vardagar mellan klockan 8.00 och 17.00.

Skadad/Försvunnen vara

Ta genast kontakt med kundtjänst på order@baka.se ifall du får en felaktig eller trasig produkt. Reklamationen måste göras inom 14 dagar efter leveransen. Ifall produkten är trasig eller inte fungerar på rätt sätt har Baka.se primärt rätten att ersätta produkten med en fungerande.

Ifall paketet är trasigt när du hämtar ut det, gör en anmälan direkt hos ditt utlämningsställe. Vi packar alltid varorna omsorgsfullt för att minimera riskerna för att produkterna skadas i försändelsen.

Ej uthämtad försändelse

För en försändelse som inte sökts ut och returneras till oss debiteras fraktkostnaderna. Ifall produkterna returneras till oss för att kunden har meddelat fel adress, faktureras kostnaderna för returneringen.

Säkerhet & Sekretess

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Hur vi hanterar och skyddar personuppgifter kan du läsa mer om under avsnittet ”Integritetspolicy”, här står också om varför vi använder oss av vissa tredjepartscookies.

Tvister & Lagavtal

På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer Baka.se shop  Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Vid frågor gällande våra köpvillkor hänvisar vi till Baka.se's kundservice. För vidare information om vilka rättigheter du som har som konsument besök Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se och EU-kommissionens onlineplattform 

Övrigt

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen har kunnat förutses skall hänföras till force majeure. Det innebär att Baka.se shop (Confetti Oy) befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Baka.se ansvarar inte för eventuella skriv-, räkne- eller systemfel på sina sidor. Ifall det uppstår problem i ett sådant tillfälle är Baka.se inte skyldig att skicka varorna enligt felaktig information. Kunden får bestämma ifall hen vill acceptera beställningen med den korrigerade informationen. Kunden meddelas alltid ifall det uppstår ändringar.

Baka.se ansvarar ej för en försenad leverans p.g.a. oförutsedda omständigheter eller för de möjliga trångmål som åsamkas kunden i dessa situationer. Texter, artiklar och annat material från Baka.se får varken kopieras eller ytterligare delas utan tillåtelse.