Hoppa till huvudinnehåll

.

Beställnings- och leveransinformation

Senast uppdaterad: 2021-06-07

Allmänt

Baka.se erbjuder ett brett sortiment av bak- och kalasrelaterade produkter. Baka.se är ett samarbete med Confetti Oy (org-nummer 2309658-6). När du handlar i Baka.se ingår du avtal med Confetti Oy och Confetti Oy kommer även stå som mottagare av din betalning. 

e-post: kontakt@baka.se

Baka.se c/o Confetti Oy
Muokarinkuja 4C1
04300 Tuusula
FINLAND

Beställning

Beställningar görs via nätbutiken, vi kan inte ta emot beställningar via telefon eller e-post. Kunden förbinder sig vid varje beställning till våra köpvillkor. Om det uppstår problem vid beställning, kontaktar vi dig i första hand via e-post. Har du frågor, vänligen maila order@baka.se

Vi kan inte komplettera en order som redan är lagd, men i den mån vi hinner få in en kompletterande order sampackar vi såklart. 

Specialbeställningar-presentkort och personliga tårtbilder/ordensband

När du beställer ett presentkort hos oss kontaktar vi alltid dig via e-post för att stämma av hur du önskar få leveransen. Mer om presentkort kan du läsa här: Presenkort

När du beställer en tårtbild av ett eget foto ber vi dig att omgående svara på orderkräftelsen du fått via mail och bifoga det foto som du vill ha på tårtoblaten samt om du vill att vi lägger till text. På så vis kan vi enkelt para ihop rätt ordernummer med rätt bild. Vänta inte i sista stund med att beställa din tårtbild - vanligtvis går bilden snabbt att tillverka men ibland behöver vi stämma av med dig så att bilden blir som du har tänkt innan vi trycker på print. Beställ minst 1,5 vecka innan kalaset för att vara på den säkra sidan.

När du beställer ett personligt ordensband ber vi dig att omgående svara på orderkräftelsen du fått via mail och berätta för oss vilken färg på band och text som önskas samt vad du önskar vi trycker för text. På så vis kan vi enkelt para ihop detaljerna med rätt ordernummer. Vänta inte i sista stund med att beställa ditt ordensband. Beställ minst 1,5 vecka innan kalaset för att vara på den säkra sidan.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas till din angivna e-postadress så snart din order har registrerats. Orderbekräftelsen innehåller viktig information såsom: - ordernummer - innehåll - produktnummer - priser på produkterna och totalpris. Med din leverans skickas också ett försändelsebrev om produkterna. Spara orderbekräftelsen som du fått via e-post, så att du kan kontrollera innehållet. Hänvisa till ordernumret om du tar kontakt med kundservice.

Har du inte mottagit någon orderbekräftelse? - Vänligen kontrollera så att den inte har fastnat i din skräpkorg innan du tar kontakt med kundservice. Utebliven orderbekräftelse kan vara ett tecken på att ordern inte har gått igenom korrekt.

Priser

Alla priser i Baka.se shop är angivna inkl. moms. Baka.se förbehåller sig rätten att löpande justera priser och eventuella prisfel.

Betalningsalternativ

Baka.se shop använder sig av Klarna Checkout vilket gör att du kan handla enklare, mer flexibelt och säkert. Utan krångel och utan lösenord identifierar vi dig i tjänsten varefter du kan välja det betalsätt som passar dig bäst. Du kan betala med Klarna faktura, Klarna konto, kort eller bank. Då du lämnar dina uppgifter i kassan får du också godkänna Klarnas villkor.

Om du har frågor gällande betalning ber vi dig kontakta Klarnas kundtjänst direkt https://www.klarna.com/se/kundservice, eller tfn: 08 – 12012010.

Vi har för närvarande ingen möjlighet att erbjuda annat betalningsalternativ.

Fraktkostnader och leveransmetod

Vi erbjuder två alternativa leveransmetoder i dagsläget:

  • Postnord MyPack Collect- Ditt paket levereras till Postnord-ombud för avhämtning - 60 kr.
    Fraktfritt tillämpas för ordervärde om minst 600 kr.
     
  • Postnord MyPack Home - Ditt paket levereras hem till din dörr - 129 kr.
    Fraktfritt tillämpas för ordervärde om minst 2000 kr.

Totala kostnaden för din order ser du alltid i varukorgen innan du godkänner.  Vi har i dagsläget inte möjlighet att skicka leveranser som brevpost. 

OBS! Vi kan bara skicka varor till adresser inom Sverige och Finland.

Vi försöker packa smart, därför återbrukar vi en del förpackningsmaterial där det är möjligt.

Frågor kring din faktura?

Klarna hanterar all vår fakturaservice. Du når deras support på 08 – 120 120 10.

Leveranstid 

Leveranstiden är normalt från 3-4 arbetsdagar, men beställer du till ett kalas ber vi dig för säkerhets skull att lägga ordern med god tidsmarginal (helst en vecka innan) för att vara säker på att hinna få varorna i god tid. 

Behöver du spåra ditt paket görs detta enkelt via den länk du får från Postnord.

Sker större avvikelser i leveranstider kommer vi att informera  om detta på vår hemsida. 

 

Returer

Returrätten omfattar endast oanvända produkter i ursprunglig förpackning som går att återförsäljas. Produkten/ produkterna bör inför retur packas väldigt noggrant så att de inte går sönder under returneringen. Ifall produkten går sönder överförs ansvaret på kunden. Rea- produkter har ingen returrätt.

OBS! Returrätten gäller inte produkter som klassificeras som livsmedel så som t.ex färgämnen, ätbara dekorationer, glasyrer, tårtoblater med mera. 

Ta kontakt med Baka.se:s kundtjänst order@baka.se vardagar mellan klockan 9.00 - 14.00 för att kontrollera din rätt till returnering

OBS! Om produkterna returneras till oss på grund av felaktigt ifylld adress eller att försändelsen inte har efterfrågats hos postombudet debiterar vi frakt (beroende på leveransmetod, minst 60 kr) samt en hanteringsavgift på 100 kr.

Ångerrätt

Som kund har du enligt konsumentskyddslagen rätt att annullera köpet inom fjorton (14) dagar från leverans. Ifall du vill returnera produkten, ta kontakt med Baka.se:s kundtjänst order@baka.se för att kontrollera din rätt till returnering. Kundtjänsten finns tillgänglig vardagar mellan klockan 9.00 - 14.00. OBS! Returrätten gäller inte produkter som klassificeras som livsmedel så som t.ex färgämnen, ätbara dekorationer, glasyrer, tårtoblater med mera. 

Reklamation

Fungerar inte produkten som tänkt eller har du frågor? Ta kontakt med vår kundtjänst på kontakt@baka.se så försöker vi hjälpa dig. Vi försöker så långt det är möjligt ge dig svar samma dag, men tänk på att vi bara finns tillgängliga vardagar mellan klockan 9.00 och 14.00.

Skadad/Försvunnen vara

Ta genast kontakt med kundtjänst på order@baka.se ifall du får en felaktig eller trasig produkt. Reklamationen måste göras inom 14 dagar efter leveransen. Ifall produkten är trasig eller inte fungerar på rätt sätt har Baka.se primärt rätten att ersätta produkten med en fungerande.

Ifall paketet är trasigt när du hämtar ut det, gör en anmälan direkt hos ditt utlämningsställe. Vi packar alltid varorna omsorgsfullt för att minimera riskerna för att produkterna skadas i försändelsen.

Ej uthämtad försändelse

Om produkterna returneras till oss på grund av felaktigt ifylld adress eller att försändelsen inte har efterfrågats hos postombudet debiterar vi frakt (beroende på leveransmetod, minst 60 kr) samt en hanteringsavgift på 100 kr.

Säkerhet & Sekretess

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Hur vi hanterar och skyddar personuppgifter kan du läsa mer om under avsnittet ”Integritetspolicy”, här står också om varför vi använder oss av vissa tredjepartscookies.

Tvister & Lagavtal

På dessa köpvillkor skall svensk rätt tillämpas. Vid eventuell tvist följer Baka.se shop  Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Vid frågor gällande våra köpvillkor hänvisar vi till Baka.se's kundservice. För vidare information om vilka rättigheter du som har som konsument besök Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se och EU-kommissionens onlineplattform 

Övrigt

Händelser såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen har kunnat förutses skall hänföras till force majeure. Det innebär att Baka.se shop (Confetti Oy) befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Baka.se ansvarar inte för eventuella skriv-, räkne- eller systemfel på sina sidor. Ifall det uppstår problem i ett sådant tillfälle är Baka.se inte skyldig att skicka varorna enligt felaktig information. Kunden får bestämma ifall hen vill acceptera beställningen med den korrigerade informationen. Kunden meddelas alltid ifall det uppstår ändringar.

Baka.se ansvarar ej för en försenad leverans p.g.a. oförutsedda omständigheter eller för de möjliga trångmål som åsamkas kunden i dessa situationer. Texter, artiklar och annat material från Baka.se får varken kopieras eller ytterligare delas utan tillåtelse.